Карантин – це не канікули. У вас новий домашній графік, а у нас нові умови розвивальних занять з дітьми. Щоб Вас підтримувати і допомагати, я з Вам завжди на зв’язку дистанційно. Виконуйте кожного дня завдання, які Вам я надаватиму. Лише режим, розумні технології в розумних руках та позитивне налаштування – чудова відповідь будь-якому виклику! Тому, шановні батьки, запрошую Вас до співпраці! Завдяки дружній співпраці ми значно швидше отримаємо бажаний результат — чисту, чітку й виразну мову дитини.
Ось перед Вами робочий логопедичний зошит, який не тільки допоможе зробити домашні заняття Ваших дітей цікавими, але й суттєво полегшить спільну нашу роботу у подальшому. Усі ігрові завдання, подані в логопедичному зошиті, навчають дитину творити, розкривають найкраще, що є в ній, і тоді корекційна робота приносить радість і успіх. Вдачі нам!
Наступні вправи покращують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють поліпшенню запам’ятовування, підвищують стійкість уваги, полегшують процес письма.
Зовсім скоро Великдень, а це означає, що потрібно випікати паску та варити яйця для писанок. Наступні вправи допоможуть вашим дітям у веселій грі наблизитись до цього свята, розвити увагу, дрібну моторику, збагачити словник.
Як організовувати логопедичні заняття вдома
Шановні батьки! Для закріплення результатів корекційно-відновлювальної роботи Ваші діти потребують щоденних домашніх занять. Перед початком занять підготуйте все, що може Вам знадобитися: • велике настільне дзеркало, щоб дитина могла контролювати правильність виконання вправ артикуляційної гімнастики; • настільні ігри-лото на різну тематику (зоологічне, біологічне, «Посуд», «Меблі», «Одяг» тощо); • муляжі фруктів, овочів, набори невеликих пластмасових іграшкових тварин, комах, транспортних засобів, ляльковий посуд і т. д. (або картинки з їх зображенням); • розрізні картинки з двох і більше частин або пазли; • пластилін та інші матеріали для ліплення, конструктор, шнурівки, рахункові палички для розвитку дрібної моторики; • зошит або альбом для наклеювання картинок і планування занять. Вашим хобі до остаточної компенсації недорозвинення мовлення у дитини має стати колекціонування різних картинок, які можуть стати в нагоді у процесі підготовки до занять (барвисті упаковки від продуктів, журнали, плакати, каталоги, рекламні буклети з супермаркетів тощо). Знайдіть вдома велику коробку, куди ви будете складати свою «колекцію». Основною проблемою для батьків є небажання дитини займатися вдома. Щоб подолати це, необхідно зацікавити малюка. Важливо пам’ятати, основною діяльністю дошкільному віці є гра! Всі заняття повинні будуватися за правилами гри: можна «відправитися в подорож» у Казкове королівство або в гості до Незнайка. Плюшевий ведмедик або лялька теж можуть «поговорити» з малюком. Не чекайте, що Ваша дитина буде сидіти на місці і вбирати в себе знання, які Ви їй запропонуєте. Не переживайте! Ваші старання не пройдуть дарма, і результат занять обов’язково проявиться.
ЩОДЕННО СЛІД ПРОВОДИТИ:
• ігри для розвитку дрібної моторики; • артикуляційну гімнастику (краще 2 рази в день); • ігри для розвитку слухової уваги або фонематичного слуху; • ігри для формування лексикограматичних категорій (узагальнюючі слова, синоніми, антоніми, багатозначні слова; число, рід. відмінок). Кількість ігор: 2-3 в день, крім ігор на розвиток дрібної моторики і артикуляційної гімнастики. Знайомте дитину з дитячою літературою! Намагайтеся прочитати маляті хоч кілька сторінок, розгляньте картинки до прочитаного тексту, опишіть їх, задайте дитині питання за текстом прочитаного. «Коли ж це все встигнути?» – запитаєте Ви. Читання книг можна відкласти на вечір перед сном. Читання перед сном стає улюбленим заняттям малюка, адже ще 15-20 хвилин можна не спати, поспілкуватися з батьками, поділитися своїми секретами. Користуйтеся наочним матеріалом! Дітям важко сприймати слова, які не підкріплені зображенням. Наприклад, якщо Ви вирішили вивчити з дитиною назви фруктів, покажіть їх у натуральному вигляді або користуйтеся муляжами, картинками. Говоріть чітко, повернувшись обличчям до дитини. Нехай вона бачить рухи ваших губ і язику, запам’ятовує їх. Не вживайте слово «неправильно»! Підтримуйте всі починання малюка, хваліть навіть за незначні успіхи. Не вимагайте від нього правильної вимови слова відразу. Краще ще раз самі повторіть зразок вимови цього слова. Не бійтеся експериментувати! Ігри можна придумувати самим. Можна адаптувати складні ігри (пристосувати умови гри до рівня розвитку дитини), якщо дитина не сприймає їх у тому вигляді, в якому Ви пропонуєте.
ПОРАДИ ЛОГОПЕДА:
Для досягнення результату необхідно займатися з дитиною регулярно та систематично! Заняття повинні бути цікавими, не примусовими, не слід перетворювати їх на додаткові навчальні години. Заняття можуть проводитися під час прогулянок, поїздок. Але деякі види занять вимагають обов’язкової спокійної ділової обстановки, а також відсутності відволікаючих чинників. Тривалість заняття без перерви не повинна перевищувати 15-20 хвилин. Час занять повинен бути сталим у режимі дня, адже це дисциплінує дитину, сприяє засвоєнню навчального матеріалу. Не перевтомлюйте малюка! Не перевантажуйте інформацією! Це може стати причиною заїкання. Починайте заняття з 3-5 хвилин у день, поступово збільшуючи час. Адже після 15-20 хвилин заняття увага дитини розсіюється, і вона не буде здатна сприймати інформацію. Є діти, які не можуть сконцентруватися і на цей час, адже кожна дитина – індивідуальна. Якщо Ви побачите, що увага дитини розсіяна, що вона вже зовсім не реагує на звертання, як би Ви не старалися і не залучали всі знайомі Вам ігрові моменти, значить, заняття необхідно припинити або перервати на деякий час. Необхідно визначити, хто саме з дорослого оточення дитини буде з нею займатися, виконуючи завдання логопеда: варто дотримуватися єдиних вимог, які будуть ставитися до дитини. При отриманні завдання уважно ознайомтеся з його змістом, переконайтеся в тому, що воно Вам зрозуміле. У випадку виникнення труднощів проконсультуйтеся з логопедом. Привчайте дитину до самостійного виконання завдань. Не слід поспішати, показуючи, як потрібно виконувати завдання, навіть якщо дитина засмучена невдачею. Допомога дитині повинна бути своєчасною і в розумних межах. Потрібно урізноманітнювати форми проведення занять, чергувати завдання зі збагачення словника із завданнями з розвитку пам’яті, уваги, звуковимови, розвитку мовлення. Необхідно підтримувати в дитини бажання займатися, стимулювати її до подальшої роботи, заохочувати успіхи, вчити долати труднощі.
Будьте терплячими до дитини, уважними під час занять. Ви повинні бути доброзичливими, співчутливими, але водночас досить вимогливими. Не забувайте відзначати успіхи дитини, хвалити її за досягнуті результати. Терпіння Вам і успіхів, радості у спілкуванні!
Сім’я та родина стоять на першому місці в кожної людини. Період, у якому ми живемо — це період визнання людини вищою цінністю, період формування громадянського суспільства.Тому необхідно з дитинства вчити дітей знати історію своєї родини, сім’ї, поважати своїх родичів і завжди пам’ятати про них. Лепбук “Моя родина” допоможе Вам.
Як зробити так, щоб дитина навчалася із задоволенням? Існує багато прийомів і новітніх освітніх методів, які доречно використовувати. Один із таких – метод Lapbook. У такий спосіб можна опановувати нові знання, у яскравих формах творчо структуруючи нову інформацію. Пропоную створити разом з дитиною Лепбук на тему Весна!
Ребуси, загадки, лабірінти, цікаві історії, все все для розвитку дитини.
Починаємо читати!
Цікаве для батьків!
Ви ніколи не йшли на поводу у своєї дитини – просто ростили його вільною особистістю. А в результаті улюблене чадо зовсім перестало вас слухатися, ви не маєте на нього ніякого впливу. Чому так вийшло і що тепер робити? «Якщо у вашій родині кермо влади
виявилися в руках дитини, то тільки
тому, що ви самі їх добровільно йому передали », – запевняє сербський психолог Невена Ловрінчевіч. Автор дає своїм читачам прості і конкретні поради, як повернути втрачений авторитет і цим «Не тільки полегшити життя собі, але і зробити добру справу своїй дитині».