НОВИНИ
«ВідНОВА:UA» повертається, щоб подарувати яскраві емоції ще більшій кількості молоді.
Якщо ви хочете долучитись до Національної програми відновлення України, отримати незабутні емоції та нові знайомства, тоді ця інформація для вас 👇🏻
Що таке «ВідНОВА:UA»?
💛 Неймовірні люди з України поєднані бажанням вдосконалювати свої знання.
🌠 5 насичених днів з корисними та цікавими активностями, тренінгами та долученням до створення нових молодіжних просторів.
🧱Долучення до відновлювальних робіт з метою створення нових молодіжних просторів.
🛤 Можливість подорожувати, відкриваючи нові громади.
😊 Незабутні враження та спогади.
Хто може взяти участь?
👷🏻♀️👷🏻♂️ Молоді люди, віком 18-35 років, які хочуть навчатися та вдосконалюватися і готові поїхати на 5 днів в іншу громаду, щоб долучитися до відновлювальних робіт та відкрити для себе нові куточки нашої країни .
Детальніше про програму та її впровадження минулих років ви можете дізнатися у соціальних мережах:
◾️Фейсбук https://www.facebook.com/vidnova.ukraine?mibextid=LQQJ4d
◾️Інстаграм https://www.instagram.com/vidnova_ua?igsh=MTJuYmpoc2xoeGpvNg%3D%3D&utm_source=qr
⭐️ Реєструйтеся для участі в обмінах та поширюйте інформацію серед своїх друзів: https://forms.gle/6vqaJ7keRxpdHoGu5
Витрати на проїзд, проживання та харчування забезпечуються організаторами.
Програму залучення молоді до відновлення України шляхом реалізації молодіжних обмінів «ВідНОВА:UA» впроваджує Міністерство молоді та спорту України, Всеукраїнський молодіжний центр, UNDP в Україні у партнерстві з ГО «Молодіжний центр Волині» за фінансування урядів Данії та Японії.
ВДЯЧНІ ДІТИ, ВДЯЧНІ батьки ,ВДЯЧНІ фахівці!
Терапія ХІБУКІ насправді – ДІЄВА. Бачили б ВИ очі наших діток, їх емоції!
Чекаємо нової зустрічі.
СТАНЬ СУПЕРГЕРОЄМ ДЛЯ ДИТИНИ З АУТИЗМОМ!
СЬОГОДНІ по всьому світу люди одягають БЛАКИТНЕ вбрання, щоб підтримати тих, хто має АУТИЗМ.
“Цей термін об’єднує спектр порушень із різними характеристиками та тяжкістю ознак. Такий погляд на вказану патологію відображено у 5-му виданні Діагностичного й статистичного посібника з психічних розладів (DSM-5; 2013) і в Міжнародній класифікації хвороб 11-го перегляду (МКХ- 11). У чинній МКХ – 10 дитячий аутизм знаходиться в категорії загальних (первазивних) порушень розвитку. На відміну від МКХ-10, нова версія МКХ дає змогу встановити діагноз РАС спільно з іншими станами, як – от РДУГ або тривожними станами.
Згідно з МКХ-11, для встановлення діагнозу РАС симптоматика пацієнта має оцінюватися в межах двох груп симптомів: труднощі в ініціації та підтриманні соціальної комунікації і соціальної взаємодії; обмежені інтереси та стереотипна поведінка. Чинна версія класифікації виокремлює третю групу симптомів – порушення мовлення.
Сьогодні НЕ ІСНУЄ ліків, які можуть вилікувати пацієнта з РАС, проте певні групи препаратів можуть покращити якість його життя та здатність брати участь у корекційній роботі”. ( Лариса Мартинова, за матеріалами www.unicef.org)
Хто такий пес Патрон? Перед роботою – розминочка. Тепер ми знаємо!
Наша “ВЕСЕЛА ЦИБУЛИНКА”!
“СПІВПРАЦЯ – (фр. collaboration) — спільна діяльність, спільна праця для досягнення мети. Це рекурсивний процес, в якому двоє або більше людей або організацій працюють разом задля досягнення спільних цілей” (вікіпедія).
За роки роботи з дітьми, яким потрібна тимчасова чи постійна підтримка в освітньому процесі, фахівці ІРЦ вже мають досвід СИСТЕМНОЇ та ПОСТІЙНОЇ співпраці з закладами освіти нашої громади. Таким є досвід з однією з гімназій. Є запит закладу -миттєва реакція наших фахівців і….ми – на спостереженні. Потім – обговорення, пошук шляхів психолого-педагогічного, а, можливо, і медичного впливів. А ще – довгі розмови з БАТЬКАМИ: щоб зрозуміли, щоб повірили.
Що ПІДКУПЛЯЄ нас у взаємодії – це те, що адміністрація закладу ну ніяк НЕ БАЙДУЖА до долі дітей. І ЗАВЖДИ в них є питання: що робити? як краще?
Чесно, від душі радіємо! Що не формально, що системно, що по-людськи!
Спочатку розглядаємо малюнки, потім тренуємося спеціальними вправами, а тоді – сам процес малювання…піпеткою…
“ВЕСЕДА ЦИБУЛИНКА” в дії!
Засвоюємо прийом роботи в малюванні, який називається казково ” Коза”, але не дереза.
Звичайний робочий день звичайного ІРЦ: автоматизація звуків, підготовка до школи, фізичні вправи і…..звичааааайно, навчання ПЕТРИКІВСЬКОМУ РОЗПИСУ!
Директор радіє, що все вдається!
Можливо, й не все, але стараємося!
Світлини з,явилися неочікувано, коли пройшла у справах до кабінетів, а там ….КИПИТЬ РОБОТА.
Кожен по- своєму наближає перемогу, як сам розуміє. Для нас -це постійне та безперервне консультування батьків та заняття з дітьми. Бо знаємо ж, що найменша перерва у корекційно- розвивальному процесі знівелює старання багатьох фахівців.
Роботу колективу ІРЦ для блага дітей підсилюємо співпрацею з простором, дружнім до дітей.
СПІВПРАЦЯ – це що?
А це – спільна праця задля досягнення СПІЛЬНОЇ мети.
Безбар’єрність
Національна стратегія зі створенння безбар’єрного простору в Україні
Безбар’єрна грамотність
В українському суспільстві існує комплекс обмежень для різних груп у можливостях безбар’єрного доступу до інфраструктури, транспорту, зайнятості, освіти, отримання публічної інформації, послуг із боку держави та бізнесу тощо.
Новий курс на Дія.Цифрова освіта ознайомить глядачів з основними принципами безбар’єрності на прикладі повсякденних життєвих ситуацій. 21 грудня 2021 року Міністерство цифрової трансформації презентувало новий освітній курс «Безбар’єрна грамотність».
Про що курс?
- що таке безбар’єрність
- що саме спричиняє бар’єри
- кого стосується безбар’єрність
- чому варто уникати стереотипів та упереджень
- чи готові українці долати бар’єри
- чому ми як суспільство потребуємо безбар’єрності
- чому безбар’єрність — це спільна справа
Безоплатно подивитися курс можна буде на порталі Дія.Цифрова освіта за посиланням –
Курс Міністерства цифрової трансформації України створено в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської в партнерстві з радницею-уповноваженою Президента України з питань безбар’єрності, ГО «Безбар’єрність», представниками громадянського суспільства та експертами за підтримки проєкту ПРООН «Права людини для України», що фінансується Міністерством закордонних справ Данії.
МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я…що це?
Згідно з визначенням ВООЗ – це стан щастя та добробуту, в якому людина реалізує свої творчі здібності, може протистояти життєвим стресам, продуктивно працювати та робити внесок у суспільне життя.
Як це зробити в наших реаліях? А давайте спробуємо!
ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ освітнього процесу у закладах освіти має стати ПРІОРИТЕТНОЮ частиною загальної політики БЕЗПЕКИ і ЗДОРОВ’Я.
Як свій човник назвемо, так він і попливе.
Тому, МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я – це не про галочку в документі чи звіті.
Психологи нашої громади – це титани, які завжди напоготові відгукнутися на запит клієнта. Але і їм потрібні ресурсні зустрічі.
Кажуть :”якби частіше”. “Добре-добре!” Кожному з ВАС- ЩИРА ВДЯЧНІСТЬ!
Так, за готовність та відданість своїй справі.
“Весела цибулинка” продовжує свою роботу! Кожний маленький художник- то наша перлинка.
З 4.02.2022 почав працювати Державний стандарт “Супровід під час інклюзивного навчання”.
З Днем знань! Бажаємо гарного настрою, бажання пізнавати та вчитися. Нехай з легкістю даються всі бажані знання. Нехай завжди буде незгасним інтерес до навчання і досягнення нового. Добра, успіхів, позитивних результатів і досягнення великих висот!
Як зауважував український педагог Василь Сухомлинський , ДИТИНСТВО — це НЕ підготовка до майбутнього життя, А справжнє, яскраве, самобутнє, неповторне життя.
Від того, яким воно було, хто супроводжував дитину в дитячі роки, що увібрали її розум і серце з навколишнього світу, залежать якості її як особистості. Бо кожну людську рису природа закладає, а не відшліфовує. Відшліфовувати їх належить батькам, педагогам, суспільству.
Також ВАЖЛИВО у підготовці до шкільного життя забезпечити дітлахам ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ, яке сприяє нормальному розвитку особистості дитини, виробленню у неї позитивних якостей, доброзичливого ставлення до інших людей.
БЕРЕЖІМО НАШЕ МАЙБУТНЄ!
Коли “НАДЛЮДИ”, ГЕРОЇ, ЗАХИСНИКИ працюють на фронті, і кожен день дарують нам можливість ЖИТИ, ми НЕ МАЄМО ПРАВА їх підводити! Тому, наш вклад в перемогу- це просто допомагати нашим дітям, бути поряд з їх батьками, дарувати посмішку від маленьких перемог. Щоб скоріше прийшла та, ВЕЛИКА ПЕРЕМОГА!!!!
Працюємо зі школяриками. Усіх обіймаємо!
Петриківська громада. Програма безкоштовної психо-соціальної допомоги #ЗАСПОКІЙ
У жорстких реаліях сьогодення все більше і більше людей опиняються відірваними від свого звичного оточення, своєї домівки, та навіть від своїх рідних.
Це завжди великий стрес та колосальне навантаження на психіку людини. Тож зараз, коли Дніпро та область стали своєрідним «хабом» для біженців зі сходу та півдня України, для нашого міста вкрай необхідно мати місце куди людина може звернутися та отримати своєчасну психологічну допомогу та підтримку, де людина зможе відновити свій спокій.
Саме тому наша команда розпочинає проект #ЗаСпокій.
Мета нашого проекту – надання безкоштовної професійної психо-соціальної допомоги для:
• внутрішньо переміщених осіб;
• військовим, які зіткнулися з посттравматичним стресовим розладом та їх близьким;
• біженцям з тимчасово окупованих територій;
• іншим людям, які потрапили у складні життєві обставини.
Команда проекту #ЗаСпокій – це дипломовані практикуючі психологи та психотерапевти з великим досвідом соціально-психологічної допомоги.
Проєкт реалізується за ініціативи і підтримки громадської організації «Роблю Дніпро Здоровим» та Дніпровської філії громадської спілки «Міжнародна Антинаркотична Асоціація» Більш детальна інформація та звернутись за допомогою можна за посиланням: https://netnarkotik.com.ua/uk/zaspokiy/
ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ СЛУХУ (Дніпропетровський обласний методичний ресурсний центр)
З 2007 року кожне 3 березня відзначається Всесвітній день слуху. Впроваджений цей день з метою підвищення обізнаності про те, як запобігти глухоті і втраті слуху. Тематичні березневі заходи першої декаді місяця стали вже традиційними.
До 2016 року ця дата була відома як Міжнародний день вуха.
Органи слуху, як одні із найважливіших органів чуття, забезпечують людині здатність чути, а це, в свою чергу, дає змогу спілкуватися зі світом з багатьох дуже важливих, навіть життєво важливих причин. Найголовніше, слух з’єднує нас із людьми, даючи можливість спілкуватися ефективно у такий спосіб, який неможливо реалізувати навіть з використанням всіх інших органів чуття. Так, за відсутності слуху спрацьовують компенсаторні механізми, людина опановує інші способи спілкування, використовує додаткові пристрої… Медики, науковці та інженери не стоять осторонь, бо розуміють важливість здатності чути для кожної людини як основи для спілкування.
Проблема порушення слуху з кожним роком стає актуальнішою, як у медичному, так і в соціальному плані. Не дивлячись на певні успіхи, досягнуті в отіатрії за останні кілька десятиліть, щороку кількість хворих людей лише зростає. У світі живе близько 500 мільйонів людей з порушеннями слуху. За прогнозами ВООЗ до 2050 року їх кількість може зрости майже вдвічі.
Посилена увага до вивчення даного питання пояснюється не лише поширенням отоларингологічних проблем серед населення, але і певним науковим прогресом, успіхами функціональної діагностики, методами лікування та хірургії. Щороку у всьому світі розробляються принципово нові методи дослідження та обстеження слуху, які дозволяють точно диференціювати характер і рівень ураження органів слуху. З року в рік удосконалюються засоби реабілітації осіб з порушеннями слуху, що дає їм можливість жити повноцінним життям.
Фахівці служби реабілітації слуху закликають батьків звертати увагу на стан слухової функції дитини, проводити своєчасне обстеження слуху. Це дозволить уникнути або зовсім запобігти виникненню певних труднощів у розвитку та навчанні малюка, його комунікації з іншими людьми, спричиненими саме порушенням слуху.
Кожен повинен час від часу перевіряти свій слух, і особливо люди, які часто піддаються гучному шуму або музиці, люди похилого віку та ті, хто зазнає впливу ліків і хімічних речовин, які можуть пошкодити слухову систему. Щоб полегшити перевірку слуху, ВООЗ розробила hearWHO, безкоштовне мобільне та веб-програмне забезпечення для перевірки слуху. Його можуть використовувати люди вдома, а також медичні працівники для перевірки людей на втрату слуху та направлення їх на діагностичне обстеження.
Догляд за вухами та слухом – відповідальність кожного! Давайте зробимо це реальністю!
Робота в АС “ІРЦ” – добавляємо другу ІПР
І коли ж людина відчуває себе щасливою? А тоді, коли живе не тільки для себе! Природньо- бути щасливою від реалізованості в своїй професії.
Радію та пишаюся нашим ЦЕНТРОМ! В ці буремні часи ми зібрали волю в кулак, стиснули зуби, бо важко посміхатися, коли болить в середині. Але ми знаємо, ЗАРАДИ КОГО ми працюємо!
9 відео і 6 посібників про інклюзію, які можна використовувати на уроці
Корисні покликання для саморозвитку та самоосвіти щодо інклюзивної освіти та навчання дітей з особливими потребами
Моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП як складова ефективного інклюзивного навчання
Моніторинг ІПР на кінець першого півріччя
Актуальні підходи до ІПР за новим порядком
Робота з новими висновками ІРЦ. Розробляємо індивідуальну програму розвитку
Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами у ЗДО
Реалізація інклюзії в закладі освіти. ІПР
Покрокова відео інструкція для закладів освіти щодо завантаження Протоколу та внесення ІПР
Як зробити дистанційку інклюзивною: практичні поради та цифрові лайфхаки
В ці буремні часи намагаємося НЕ ЗГАСИТИ ВОГНИК ДИТЯЧОЇ ДУШІ. Шукаємо нові підходи та форми роботи. КОМУНІКАТИВНІ ГРУПИ. І як, все ж, дітям зараз не вистачає КОЛЕКТИВНИХ ІГОР….Така ось компенсація. І ВСЕ ВДАЄТЬСЯ! Дякую фахівцями” ПІРАМІДИ” за творчий підхід!
На базі закладу дошкільної освіти (ясла -садок) №1 “Сонечко” Петриківської селищної ради відбулося засідання команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Фахівцями Інклюзивно- ресурсного центру ПІРАМІДА – РЕСУРС у складі: фахівця консультанта Оксана Чабаненко, вчителя-реабілітолога Крячко Світлани, надана методична підтримка інклюзивних процесів в закладі.
Для навчання дітей з особливими освітніми потребами працюють одразу кілька фахівців і координація їхньої роботи важлива для досягнення позитивного результату.
Саме завдяки подібним засіданням і практичним навчанням створюються кращі умови для навчання наших дітей.
ІНКЛЮЗИВНІ ПРОЦЕСИ на ПЕТРИКІВЩИНІ.
Одним із завдань ІРЦ є: ” забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами”.
Методична підтримка є якісною там, де цей процес ДВОСТОРОННІЙ. На світлині ви бачите педагогічних працівників ЗДО №2 ” Ромашка” у співпраці з фахівцями (консультантами) ІРЦ ” ПІРАМІДА”. Думається, що завдання на користь дітей будуть виконані якісно та в позитивній динаміці
( бо так завзято працюють дівчата). Для мене важливим є той факт, що і зустрічі з батьками діток закладу, що навчаються інклюзивно, є невід’ємною складовою супроводу в освітньому процесі. Усі в постійній комунікації!
Відвідуючи заклади освіти, фахівці (консультанти) ІРЦ мають нагоду доторкнутися до природи на їх території . Така пишна горобина росте в Петриківській гімназії, яку нещодавно відвідали БОЙКО Антоніна та СЛОБОДЯН Тетяна. Мета та ж сама: методична підтримка інклюзивних процесів в закладах освіти Петриківської громади. РУХАЄМОСЯ ДАЛІ: без формалізму та з великою пошаною до загальної справи.
КОМАНДА ( з англ.) – це група людей, які працюють РАЗОМ для досягнення своєї мети. Як визначив професор Лі Томпсон зі школи менеджменту Kellogg, « команда — це група людей, які взаємозалежні щодо інформації, ресурсів, знань та навичок і які прагнуть об’єднати свої зусилля для досягнення спільної мети».
Яка мета співпраці ІРЦ із ЗАКЛАДАМИ освіти?
ДОПОМОГА ДИТИНІ! І так, кваліфікований супровід.
Ми щиро дякуємо Курилівському ліцею, Петриківському ліцею Петриківської селищної ради за плідну тісну співпрацю на благо дітей, які навчаються інклюзивно!Коли у дружньому колі, по-діловому та щиро, дорослі люди вміють віднайти точки дотику щодо освітньої траєкторії дитини з особливими потребами. Коли спільно та з довірою опрацьовуються попередні висновки перед новими зустрічами команд психолого-педагогічного супроводу, узгоджуються дії та документація, ОБ’ЄДНУЮТЬСЯ ЗУСИЛЛЯ.
Друга зустріч “СОНЦЕ В ДОЛОНЯХ”!
Ми сильні! Ми впораємося! Немає світла- малюватимемо при свічках. НАШІ ПЛАНИ НЕ ЗЛАМАТИ!
Готові працювати навіть в умовах, нав’язаних зовні.
Терапія Петриківським розписом: для військовослужбовців ЗСУ влаштували екскурсію «перлиною Дніпропетровщини».
Екскурсія, арт-терапія, майстер класи та багато приємних емоцій – цими вихідними військові відвідали Петриківську громаду Дніпропетровщини.
«Треба розуміти, наскільки зараз нашим хлопцям та дівчатам потрібне психологічне розвантаження. Саме тому дуже важливо влаштовувати подібні заходи. Петриківська громада завжди рада нашим захисникам. Вони захищають нас, а ми бережемо нашу спадщину та культурні цінності», – зазначила Наталія Коваленко, голова Петриківської селищної ради.
У музеї Петриківського розпису військовим, серед яких були прес-офіцери та комунікаційники Збройних сил України, провели екскурсію, розповіли про історію краю та побут місцевих жителів. Згодом завітали до інклюзивно-ресурсного центру. Подивились, як діти займаються разом з викладачами, навчаються малювати та розвивають дрібну моторику. Також і для самих у громаді провели майстер-клас з Петриківського розпису.
Наразі всі ми забули про сімейні свята, в деякій мірі про власні потреби, про мрії власних дітей, і намагаємося віднайти ту нішу, де найбільше будемо потрібні нашій країні.
Наш проєкт народжений у чистих відвертих душах. Мета одна: ДОПОМОГА. Усім, хто її потребує. Психологічна, людська…проста.
НЕСКОРЕНІ ! НЕПЕРЕМОЖНІ!
Дніпропетровська обласна рада
“СОНЦЕ В ДОЛОНЯХ”!
У нас нові друзі: з Бахмута, Слов,янська, Селідового, Авдіївки.
І ЗАВЖДИ ВІДЧИНЕНІ ДВЕРІ!
«Дуже сподобалось. Дехто з нас ніколи не був у Петриківській громаді, тож цей візит справив враження. Вдячні керівництву громади за теплий прийом і цікавий захід. Ми повертаємось на фронт зарядженими теплими емоціями», – поділився Сергій Череватий, речник Східного угрупування військ.
Корисні матеріали про активності для дітей в укритті
З початком нового навчального року!
Новий навчальний рік вступив у свої права і нам разом треба тримати освітній фронт. Час поставити перед собою нові завдання, цілі, серед яких першочергова — безпека наших дітей.
Наш центр працює в очно – дистанційному режимі. Сподіваюсь на розуміння і відповідальність кожної родини, на подальшу співпрацю всіх учасників освітнього процесу заради досягнення нашої спільної мети — забезпечення якісної освіти, виховання та розвитку наших дітей. Бажаємо здоров’я, щастя та радості, а також невичерпної енергії при здобутті нових знань.
Нехай завжди з Вами буде поруч підтримка та розуміння Ваших близьких та знайомих. Усім нам — скорішої перемоги та мирного, безхмарного українського неба над головою.
Зі святом – із Днем знань!
9-10 червня 2022 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю ” ДОШКІЛЬНА ОСВІТА В СУЧАСНОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ”. ДОШКІЛЛЯ-то є ФУНДАМЕНТ розвитку особистості дитини. Дошкіллю повинна надаватися першочергова увага. Хто не робить ставку на ДОШКІЛЛЯ, той, зазвичай, програє.
Ми дуже вдячні організаторам заходу за запрошення до виступу у такій ПОВАЖНІЙ АУДИТОРІЇ (дивіться програму заходу). Наша тема : ” Шляхи співпраці ІРЦ з дошкільними установами у площині психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами”. Потрібно наголосити, що сучасна дошкільна освіта щільно пов’язана з інклюзивними процесами. Ми поділилися досвідом їх впровадження в Петриківській громаді Дніпропетровської області. Сама конференція для нас ( бо слухали й фахівці центру) настільки глибинна та актуальна, що ми були захоплені темами від початку й до кінця.
ЩИРО ВДЯЧНІ Гнізділовій Олені Анатоліївні – доктору педагогічних наук, професору, завідувачці кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка та Манжелій Наталії Михайлівні – доценту кафедри дошкільної освіти ПНПУ імені В. Г. Короленка, кандидату педагогічних наук за запрошення.
Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю
«ДОШКІЛЬНА ОСВІТА У СУЧАСНОМУ СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ»
Модератор пленарного засідання:
Гнізділова Олена Анатоліївна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка
9 червня 2022 року 10.00 год
I. Вітальне слово. Відкриття науково-практичної конференції
Гриньова Марина Вікторівна – доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, ректор Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.
Фазан Василь Васильович – доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук, професор, проректор з наукової роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.
Сулаєва Наталія Вікторівна – доктор педагогічних наук, професор, декан психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.
Кращенко Юрій Петрович – начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області, кандидат педагогічних наук, доцент.
ІІ. Пленарне засідання
Var’yanko-Issom Oksana – Сoventry City Council, Aldermoor Farm Primary School, Coventry, West Midlands,UK
Особливості виховання толерантності в умовах полікультурного суспільства у молодшій початковій школі Великобританії (4-6 років).
Рейпольська Ольга Дмитрівна – доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії дошкільної освіти та виховання Центру розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України.
Теоретичні засади створення системи забезпечення якості освіти в ЗДО.
Косенчук Ольга Геннадіївна – кандидат педагогічних наук, доцент, начальник відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти».
Міжнародні підходи до оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3: результати загальнонаціонального дослідження в Україні.
Брежнєва Олена Геннадіївна – доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти та виховання Центру розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України.
Цифрове освітньо-виховне середовище закладу дошкільної освіти як відкрита система цифрової комунікації суб’єктів освітнього процесу.
Миськова Наталія Миколаївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Особливості підготовки майбутніх педагогів ЗДО до формування у дітей навичок, орієнтованих на сталий розвиток.
Половіна Олена Анатоліївна – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
Кондратець Інна Вікторівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
Артосвіта майбутніх вихователів: особливості психолого-педагогічного супроводу.
Шульга Людмила Миколаївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Мистецька діяльність у збереженні емоційного благополуччя дітей в умовах воєнного стану.
Гордієва Ірина Іванівна – директор комунальної установи «Петриківський інклюзивно-ресурсний центр «ПІРАМІДА» Петриківської селищної ради Дніпропетровської області.
Шляхи співпраці інклюзивно-ресурсного центру з дошкільними установами у площині психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами.
Невмержицька Олена Василівна – доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.
Проблеми підготовки майбутніх вихователів до роботи в умовах інклюзії.
Шуть Микола Миколайович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і технологій дошкільної освіти тамистецьких дисциплін Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
Забезпечення соціально-психологічного благополуччя дошкільників у сучасних умовах: теоретичні аспекти.
Петренко Леся Миколаївна – доктор педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
Особливості духовно-морального виховання дітей у сучасних умовах.
Гнізділова Олена Анатоліївна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.
Формування у дітей дошкільного віку уявлень про мужні професії.
Постер «Безпечна поведінка»
В умовах військового стану, евакуації та навіть у вже деокупованих містах дуже важливо дотримуватися правил безпечної поведінки. Такі прості речі рятують життя. Пояснити дитині як правильно себе поводити коли лунають вибухи непросто задача, адже в стресовому стані дорослому буває важко зібратися з думками і дібрати потрібні слова. Для дітей, які мають порушення інтелектуального або мовленнєвого розвитку правильні слова і чіткі пояснення вкрай важливі. Адже дитина в стані страху, емоційного перенапруження не завжди здатна сконцентруватися на словах дорослого, не завжди може їх усвідомити через особливості розвитку. Саме для таких стресових, критичних ситуацій і створено постер «Безпечна поведінка».
Тут зібрані чіткі покрокові вказівки дій в різних ситуаціях, коли:
- лунає сирена,
- поруч немає укриття,
- чую постріли або вибухи,
- потрібно евакуюватися.
Даний постер допомагає швидко зорієнтуватися в подальших діях самому дорослому і налаштувати на подальші дії дитину.
Працювати з постером краще поступово – спочатку варто ознайомитися із окремими піктограмами, уважно роздивитися, обговорити деталі, з’ясувати чи розуміє дитина сенс зображеного. Символьні зображення з емоціями і почуттями варто обговорити пригадуючи переживання таких станів у минулому. Так дитині буде легше ідентифікувати власні переживання із зображеннями.
Окремо слід приділити увагу розгляданню ілюстрації. Звернути увагу на зображені емоції, на поведінку героїв. Розглядання ілюстрації допоможе в стресовій ситуації пригадати як потрібно діяти, допоможе ідентифікувати та диференціювати власні емоції.
Постер розроблено спільно командою фахівців з багаторічним практичним досвідом. Над створенням працювали:
Алла Галімурка – ілюстратор
Ганна Усатенко – видавець
Інна Трохлєб – редактор
Жанна Бойчук-Шиманська – експерт, методист
Карина Книш – експерт
Маргарита Чайка – методист
Оксана Кривоногова – експерт
Валентин – редактор
Завантажити постер можна за посиланням https://drive.google.com/…/1dYR7lqDOrt8M1wFQdlTxsu7LVEo…
або на сайті https://aac.org.ua/about-aac-ukraine/
З Днем захисту дітей! Хай будуть щасливі у мирній країні!
Сьогодні свято у найулюбленіших бешкетників — наших діток. Нехай вони ніколи не хворіють, нехай кожен день несе їм нові знання і відкриття, нехай безтурботний час дитинства триває якомога довше і нехай вони будуть найщасливішими!
Що слід розказати дітям про мінну безпеку?https://osvitoria.media/opinions/shho-dityam-slid-rozkazaty-pro-minnu-bezpeku/
Військові попереджають, що ворог використовує заміновані предмети, а також може скидати протипіхотні міни-«метелики». Ще однією небезпекою є снаряди, які не розірвались. Розповідаємо, про що варто поговорити з дітьми щодо мінної безпеки. Зібрали правила, комікс та мультфільм про мінну безпеку.
1. Не брати в руки знайдені предмети
Це може бути іграшка, мобільний телефон, ручка — начиненими вибухівкою можуть виявитись різноманітні предмети. Протипіхотні міни-«метелики» також можуть зацікавити малечу — незвичної форми корпус виготовлений з пластику і може бути різних кольорів. Потрібно пояснити дитині, що небезпечною може бути будь-яка знахідка. Як би не було цікаво, її не можна підбирати, адже шкода для здоров’я і навіть життя дуже серйозна.
2. Оминати снаряди, які не розірвались
Під час обстрілу деякі снаряди можуть не спрацювати одразу. Але вони готові вибухнути будь-якої миті. Те, що здається частиною, уламком — також може містити заряд і бути небезпечним. Не можна підбирати такі «трофеї».
3. Не експериментувати з боєприпасами
Зазвичай, коли дорослі знаходять серійні міни, снаряди, гранати, то негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Натомість дітей природна цікавість спонукає до небезпечних експериментів. Вони можуть підкладати боєприпаси в багаття, випробовувати їх на міцність ударами, намагатися розібрати. Важливо пояснити наслідки таких дій.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:
- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати до рук;
- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
- приносити предмет додому.
4. Остерігатись бездоглядних речей
Вибухівку можуть помістити у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишити в багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Тому бездоглядні предмети в транспорті, дворі, магазині вимагають особливої уваги. Дітям до них не слід наближатись, потрібно повідомити дорослих, які передадуть інформацію поліції.
ДЕНЬ ВИШИВАНКИ!!!
І ЦЕ НЕ “ПОСТАНОВОЧНІ” ФОТО!!! Це щоденна робота наших фахівців. Коли хвиля тривоги накочує на нас, ми розуміємо, що все рівно треба рухатися вперед. ВЕСНА… Україна обов’язково ПЕРЕМОЖЕ!
Добрий день! Ми з України!
Продовжуємо копітку корекційно-розвиткову роботу з дітьми з особливостями у розвитку в період воєнного стану. Вік: від 3 до 18 років. Дуже важливий і попередній настрій у колективі. Затишно та патріотично. А отже, перемога буде за нами!
Як підтримати дітей у цей непростий час війни!
З 5:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб по всій території України запроваджено воєнний стан. 24 лютого 2022 року Росія оголосила війну Україні. Вже кілька днів лунають сирени, люди ховаються в укриття і підвали, на вулицях міст лунають вибухи і постріли. Наші рідні та друзі захищають країну зі зброєю в руках від однієї з найбільших армій світу. Усе це викликає стрес і тривогу за життя та майбутнє… Майбутнє наших дітей. Дітям будь-якого віку дуже важливо відчувати безпеку. Вони мають бути впевнені, що коли приходять до своїх дорослих, яким довіряють — отримають відповідь.
Ми – дорослі повинні:
* Терпляче відповідати на ті самі питання. Знову і знову казати, що з нами все буде добре, все буде гаразд, українська армія хоробро і професійно нас захищає;
* Давати тілесний контакт;
* Нагадати, хто є поруч з дитиною;
* На небезпечній території повторювати план дій; (повторювати з дитиною, що треба робити, якщо ти чуєш сирену чи постріли, під час пожежі, чого робити не можна);
* Показати згуртованість солдат;
* Долати внутрішній конфлікт діалогом;
* Говорити про те, як дитина може підтримати близьких у небезпеці.
Всім зараз тривожно. Найважливіше, що ми маємо зараз робити – подбати про себе та своїх близьких, насамперед – подбати про дітей. Дітей краще залишити вдома, з батьками.
Тримаймося!!!
ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС
Він починався у вигляді стінопису та декору речей хатнього вжитку. З покоління в покоління передавалися традиції самобутнього розпису. Петриківська земля зростила не одне покоління майстрів народної творчості. Наша наймолодша та найменша відвідувачка, напевно, колись використає у своєму житті здобуті у нашому Центрі знання та вміння?! Для занять використовуємо шаблони методичного посібника ПЕТРИКІВСЬКИЙ ПЕРВОЦВІТ.
ПАМ’ЯТКА
першочергових дій при погрозі здійснення терористичного акту
Дії персоналу підприємств, установ та організацій у разі отримання інформації про вчинення або загрозу вчинення терористичного акту
Ця Пам’ятка визначає порядок першочергових дій персоналу підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності у разі отримання інформації про вчинення або загрозу вчинення терористичного акту, в першу чергу об’єктів підвищеного ризику та життєзабезпечення.
Будь-яке повідомлення (в тому числі анонімне) про загрозу вчинення терористичного акту, передане по телефону, в письмовому вигляді, особисто або в будь-якій іншій формі, має розглядатися як реальна загроза життю та безпеці громадян, якщо не буде доведена неправдивість наведених у ньому даних.
У разі отримання анонімного повідомлення про вчинення або загрозу вчинення терористичного акту в письмовому вигляді посадова особа повинна, не розголошуючи змісту документа, якнайшвидше передати його керівникові місцевого органу поліції або СБУ.
1. При отриманні інформації про вчинення або загрозу вчинення терористичного акту, по можливості, уточнити:
– хто передає це повідомлення;
– причини здійснення цього вчинку;
– які вимоги висуваються;
– можливий час вчинення терористичного акту.
2. Негайно повідомити в поліцію за телефоном: “102” та оперативного чергового Управління Служби безпеки України в області: (056) 791-94-01.
3. До прибуття підрозділів поліції провести такі заходи:
– припинити роботу, заняття;
– вжити заходів до евакуації робітників, учнів, службовців, документації і т.п. на безпечну відстань від ймовірного місця вчинення терористичного акту;
– не допустити проникнення сторонніх осіб, відвідувачів, покупців, клієнтів на об’єкт.
4. У випадку виявлення предметів, що викликають підозру, самостійно не намагатися приймати будь-які дії для їх огляду, транспортування. Далі виконувати дії згідно з цією пам’яткою.
Керівникові підприємства (установи) по запобіганню терористичних актів під час проведення масових заходів
Ви несете відповідальність за безпеку Вашого персоналу, відвідувачів (клієнтів), за організацію і проведення профілактичних антитерористичних заходів у довіреному Вам підприємстві (установі).
З метою недопущення і запобігання терористичних актів на підприємстві (установі) необхідно:
– на робочих нарадах (планерках) проводити інструктажі антитерористичної спрямованості;
– звертати увагу на:
– стан огорожі, дверей у підвальні, горищні і приміщення, що пустують;
– підозрілі предмети або речі, залишені без догляду;
– припаркований на території, що прилягає до підприємства (установи), автотранспорт, що викликає підозру;
– вживати заходів щодо недопущення на територію підприємства (установи) сторонніх осіб;
– бути особливо уважним при наданні Ваших приміщень у наймання іншим особам;
– вишукати можливість виділення засобів для установки охоронно-пожежної сигналізації, закупівлі й установки переносних засобів пожежогасіння (вогнегасників), складанню договорів на охорону зі спеціалізованими охоронними підприємствами, устаткуванню приміщень кнопками екстреного виклику поліції.
У випадку виявлення предметів, що викликають підозру:
– не намагатися самостійно приймати будь-які дії для їх огляду або транспортування;
– негайно повідомити в поліцію за телефоном: “102” та оперативного чергового Управління Служби безпеки України в області: (056) 791-94-01;
– до прибуття співробітників поліції силами своїх співробітників обмежити доступ до предмета сторонніх осіб;
– вжити заходів до евакуації учнів, службовців, документації і т.п. на безпечну відстань від ймовірного місця здійснення теракту, при евакуації не допускати прохід людей повз підозрілий предмет;
– забезпечити оточення небезпечної зони.
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
– торкати і переміщати підозрілі предмети;
– заливати рідинами, засипати ґрунтом, накривати будь-якими матеріалами цей предмет;
– користуватися радіоапаратурою поблизу підозрілого предмета;
– робити температурний, звуковий, механічний і електромагнітний вплив.
У ВИПАДКУ ВИБУХУ НЕГАЙНО:
– викликати швидку допомогу за телефоном “103”;
– викликати аварійно-рятувальну службу за телефоном “101”;
– повідомити у поліцію за телефоном: “102” та оперативному черговому Управління Служби безпеки України в області: (056) 791-94-01;
– повідомити інші необхідні аварійні служби.
Правила та порядок поводження і дій населення
1. Загальні рекомендації громадянам по діях в екстремальних ситуаціях
Тероризм − це метод, за допомогою якого організована група або партія прагне досягти проголошені нею цілі через систематичне використання насильства. Для нагнітання страху застосовуються такі методи терористичних дій як вибухи і підпали житлових та адміністративних будинків, магазинів, вокзалів; захоплення заручників, автобусів, викрадення літаків тощо. Для запобігання можливого терористичного акту або зменшення його наслідків необхідно дотримуватися таких запобіжних заходів: не торкати у вагоні потяга (електрички, трамвая, тролейбуса, автобуса), під’їзді дома або на вулиці (ринку, у громадських місцях і т.д.) безхазяйні пакети (сумки, коробки і т.д.) і не підпускати до них інших. Повідомити про знахідку співробітникові поліції. У присутності терористів не виражати своє незадоволення, утримуватися від різких рухів та галасу.
2. Рекомендації щодо дій населення у конкретних ситуаціях
Якщо Ви знайшли підозрілий предмет – ні в якому разі не залишайте цей факт без уваги! Перебуваючи у громадському транспорті, опитайте оточуючих Вас людей для того, щоб одержати інформацію про власника. Якщо власник не встановлений, негайно повідомте про цю знахідку водієві (машиністові, кондукторові, співробітникові поліції).
При виявленні підозрілого предмета в під’їзді свого будинку опитайте сусідів. Можливо, він належить комусь з них. Якщо власник предмета не встановлений – негайно повідомте про знахідку у відділення поліції.
При виявленні підозрілого предмета в установі негайно повідомте про знахідку його керівникові (у школі − черговому адміністраторові). В усіх перерахованих випадках:
– не торкайте, не розкривайте і не пересувайте знахідку;
– зафіксуйте час її виявлення;
– намагайтеся зробити так, щоб люди відійшли якнайдалі від небезпечної знахідки;
– обов’язково дочекайтеся прибуття слідчо-оперативної групи;
– не забувайте, що Ви є основним очевидцем.
Пам’ятайте!
Зовнішній вигляд предмета може приховувати його дійсне призначення. Як камуфляж для вибухових пристроїв використовуються звичайні сумки, пакети, згортки, коробки, іграшки тощо.
Батьки!
Ви відповідаєте за життя і здоров’я Ваших дітей. Роз’ясніть дітям, що будь-який предмет, знайдений на вулиці або в під’їзді, може становити небезпеку для їхнього життя.
Ще раз нагадуємо!
Не робіть самостійних дій зі знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями, – це може призвести до їхнього вибуху, численним жертвам, руйнуванням.
Як діяти, якщо Ви потрапили в перестрілку?
Якщо стрілянина застала Вас на вулиці:
– відразу ж ляжте й озирніться, виберіть найближче укриття і проберіться до нього, не піднімаючись у повний зріст. Укриттям можуть слугувати виступи будинків, пам’ятники, бетонні стовпи, бордюри, канави тощо. За першої нагодои сховайтеся у під’їзді житлового будинку, в підземному переході і дочекайтеся закінчення перестрілки;
– необхідно вжити заходів для порятунку дітей, за потреби прикрийте їх своїм тілом;
– за можливості повідомте про вказані події співробітників поліції.
Якщо стрілянина застала Вас в будинку, укрийтеся у ванній кімнаті та ляжте на підлогу – знаходитися в житловій кімнаті небезпечно через можливий рикошет.
Як діяти при захопленні автобуса (тролейбуса, трамвая) терористами?
Якщо Ви знаходитеся у захопленому терористами автобусі (тролейбусі, трамваї) намагайтеся дотримуватися таких рекомендацій:
– не звертайте до себе уваги терористів, не дивіться їм в очі, зніміть ювелірні прикраси. Жінкам у мініспідницях бажано прикрити ноги;
– заспокойтеся і спробуйте відвернутися від подій, що відбуваються, наприклад, почніть читати, розгадувати кросворди;
– не пересувайтеся по салону і не відкривайте сумки без дозволу терористів;
– огляньте салон, визначте місця можливого укриття у випадку стрілянини;
– не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку терористів;
– якщо спецслужби почнуть спробу штурму – негайно лягайте на підлогу між кріслами і залишайтеся у такому положенні до кінця штурму;
– після звільнення негайно залиште автобус (тролейбус, трамвай) – не виключена можливість попереднього його мінування терористами і вибуху (загоряння).
Як діяти, якщо Ви опинились у заручниках
Якщо Ви опинилися у заручниках:
– не допускайте дій, що можуть спровокувати нападників до застосування зброї;
– не дивіться в очі злочинцям, не поводьтеся зухвало;
– не допускайте істерики та паніки, виконуйте вимоги злочинців, не заперечуйте їм, не ризикуйте своїм життям і життям оточуючих;
– першніж що-небудь зробити (сісти, встати, попити, сходити в туалет тощо) запитайте дозволу в злочинців;
– якщо ви поранені, намагайтеся не рухатися. Цим Ви запобіжите додатковій втраті крові.
У ході дій спецслужб по звільненню заручників:
– лежіть на підлозі обличчям вниз, голову закрийте руками і не рухайтеся;
– тримайтеся по можливості подалі від дверей та вікон;
– ні в якому разі не біжіть назустріч працівникам спецслужб або від них, тому що Вас можуть прийняти за злочинця.
Дії при одержанні інформації про евакуацію
Якщо інформація про початок евакуації застала Вас у квартирі:
– візьміть документи, гроші, цінності;
– відключіть електрику, газ, воду, загасіть у печі (каміні) вогонь;
– надайте допомогу в евакуації літнім, важко хворим людям та дітям;
– закрийте вхідні двері на замок;
– повертайтеся в залишене приміщення тільки після дозволу відповідальних за евакуацію осіб.
Рекомендації керівникам підприємств, організацій, установ
При виявленні підозрілого предмету, що може виявитися вибуховим пристроєм
Запобіжні заходи:
– наявність пропускного режиму при вході (в’їзді) на територію установи;
– систематичні обходи території установи та її огляд на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;
– періодична перевірка складських приміщень; ретельний підбір і перевірка кадрів;
– при здачі складських приміщень в оренду рекомендується включати в договір пункти, що дають право за потреби перевіряти їх за вимогою керівника установи.
У випадку виявлення підозрілого предмета, що може виявитися вибуховим пристроєм:
– сповістити про це в правоохоронні органи;
– дати співробітникам вказівку знаходитися на безпечній відстані від виявленого предмету, не наближатися, не торкати, не розкривати і не переміщати знахідку;
– у разі потреби приступити до евакуації людей відповідно до плану евакуації;
– забезпечити безперешкодний під’їзд до місця виявлення предмета автотранспорту правоохоронних органів, медичних, пожежних та інших служб;
– до моменту прибуття слідчо-оперативної групи забезпечити присутність осіб, що знайшли знахідку.
Порядок прийому повідомлень, що містять погрози терористичного характеру, по телефону і письмово.
Прі час прийому телефонного повідомлення, що містить інформацію терористичного характеру:
– постарайтеся дослівно запам’ятати розмову і зафіксувати її на папері;
– в ході розмови відзначте стать, приблизний вік, особливості мови особи, що телефонувала (голос, темп мови, вимова, манера мови тощо);
– відзначте звуковий фон (шум, звуки, голоси);
– визначите характер дзвінка (міський або міжміський);
– зафіксуйте точний час початку розмови і його тривалість;
– при наявності на Вашому телефонному апараті автомата визначення номера – запишіть номер, що визначився.
При одержанні погрози терористичного характеру:
– покладіть документ у чистий поліетиленовий пакет і тверду папку;
– не залишайте на ньому відбитків своїх пальців;
– не розширюйте коло осіб, знайомих зі змістом документа;
– не зшивайте документ, не склеюйте, не згинайте і не мніть його, не робіть на ньому написів.
Порядок прийому інтернет-повідомлень, що містять погрози терористичного характеру
– повідомити у поліцію за телефоном “102”
П А М’Я Т К А
для пасажирів, водіїв автобусів, трамваїв, таксі, кондукторів, працівників установ на випадок виявлення вибухових речовин, виникнення екстремальної ситуації
При виявленні вибухових речовин або підозрілих предметів, в яких може знаходитися вибухівка (дипломати, сумки, коробки, пакети), з метою запобігання вибуху необхідно знати такі правила:
– забороняється торкати і переміщати підозрілий предмет, засипати його ґрунтом або піском;
– забороняється користуватися електрорадіоапаратурою поблизу цього предмета;
– забороняється робити температурні, звукові, механічні, електромагнітні впливи на вибухові предмети;
– при виявленні хоча б одного підозрілого предмету не здійснювати пошук інших вибухонебезпечних предметів.
Водіям автобусів, трамваїв, таксі, кондукторам при виявленні підозрілих предметів необхідно негайно заглушити двигун (у трамваях і тролейбусах – знеструмити вагон) і вжити термінових заходів з евакуації пасажирів.
Повідомити про виявлення вибухових речовин або предметів, схожих на вибухові речовини, а також інформацію про терористичні акти, що готуються, вибухи, до найближчих чергових частин правоохоронних органів.
Категорично забороняється здійснювати які-небудь дії з виявленим підозрілим предметом.
ПАМ’ЯТКА
у плані можливих диверсійно-терористичних актів для освітніх установ характерним є анонімне повідомлення про закладку саморобного вибухового пристрою в будинок, де знаходиться установа
Нагадуємо основну послідовність дій при отриманні такого повідомлення:
1. Установити контакт з анонімом, ні в якому разі не виявляючи брутальності: представитися, назвати своє ім’я; спробувати заспокоїти особу, що повідомляє про вибуховий пристрій; завірити, що вимоги будуть негайно передані керівникові.
2. З’ясувати вимоги аноніма й одержати інформацію про характер погрози: уважно вислухати і під диктовку записати всі його вимоги; під будь-яким приводом запропонувати повторити свої вимоги; задати уточнюючі питання про характер погрози і часу її реалізації, стимулюючи розповісти якнайбільше.
3. З’ясувати мотиви дій аноніма: задати питання про цілі, що переслідує анонім, відповіді вислухати уважно, виявляючи співучасть; запропонувати анонімові інші шляхи реалізації його цілей.
4. По закінченню розмови варто повторити основні моменти бесіди з ним, сказати ще раз, що усі вимоги будуть передані керівникові, переконати особу, що дзвонила, повторити дзвінок (“Можете передати все це прямо нашому директорові, він підійде через 10 хвилин” тощо).
5. Негайно доповісти про дзвінок керівникові.
6. Якщо у телефонному апараті немає визначника номера, то не класти слухавку після закінчення розмови на важіль, накрити її предметом, що виключає прослуховування розмов у приміщенні, де встановлений телефон (хутряна шапка, піджак, шарф, кофта і т.д.). До приїзду спецслужб розмови у приміщенні бажано припинити.
Порядок дій керівника освітньої установи:
1. Не допустити паніки в довіреній установі.
2. Не допустити виникнення чуток.
3. Особисто або через довірену особу докласти про факт за телефоном “102”. Зайвих дзвінків в оперативні служби робити не треба (правоохоронні органи самостійно оповіщають взаємодіючі служби).
4. Про отриману інформацію повідомити тільки начальникові служби безпеки.
5. Провести організовану евакуацію по заздалегідь відпрацьованих сигналах (типу “Навчальна пожежна тривога! Усім залишити будинок” тощо).
Евакуацію проводити поза зоною можливо вражаючої дії підозрілого предмета.
Фахівці (консультанти) Петриківського ІРЦ ” ПІРАМІДА” завершили визначення рівнів підтримки в освітньому процесі для дітей, що навчаються інклюзивно. Працювали в режимі ТУРБО! Відвідали кожний інклюзивний заклад, подивилися в діяльності усіх 34 здобувачів освіти. Якими принципами керувалися? Побачити СИЛЬНІ СТОРОНИ, НЕ ПРОПУСТИТИ ТРУДНОЩІВ. Що сподобалося? ПРАЦЮВАТИ В КОМАНДАХ РАЗОМ: батьки, педагоги, медичні працівники, адміністрації закладів. На що сподіваємося? НА МІЦНІСТЬ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ, ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ усіх членів команд супроводу, на СИСТЕМНІСТЬ В РОБОТІ. Про що мріємо? А ПРО ТЕ, ЩОБ УСІ ДІТИ МАЛИ ЗМОГУ РЕАЛІЗУВАТИ СВОЄ ПРАВО НА ОСВІТУ. Кому подякуємо? УСІМ, ХТО ДОТИЧНИЙ ДО ІНКЛЮЗІЇ, ХТО ЗРОЗУМІВ ЇЇ ФІЛОСОФІЮ, а в результаті – ВИРІС У СВОЇХ ВЛАСНИХ ОЧАХ. ЦЕ КРУТО-ДОПОМАГАТИ!!!
Дорогі та неймовірні друзі, колеги, діти, батьки! Ось і Новий рік! А, здавалося, ще так довго до нього. Вітаємо вас з новорічними святами. Загадуйте бажання і воно неодмінно збудеться! Бо ми дуже цього хочемо. Жити у мирі та злагоді, бути чемними та спокійними, впевненими та професійними, любити, творити, розвиватися, посміхатися та бешкетувати. ПРОСТО ЖИТИ!!!! Усіх вам гараздів у НОВОМУ РОЦІ! З повагою, вдячністю, любов’ю працівники ІРЦ.
Дитячі вірші про зиму, Новий Рік та Різдво
«Категорії труднощів та рівні підтримки в навчанні дітей з особливими освітніми потребами» (Калініченко Ірина)
Зміни й основні тенденції в роботі ІРЦ. Інклюзія 2022 (Зайцев Сергій)
ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «РІВНІ СЕРЕД РІВНИХ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ.
Міжнародний День людей з інвалідністю
Міжнародний день людей з інвалідністю – Міжнародний день ООН, встановлений резолюцією A/RES/47/3 Генеральної Асамблеї ООН 14 жовтня 1992 року, який відзначається щорічно 3 грудня. Генеральна Асамблея закликала держави проводити подальшу інтеграцію осіб із інвалідністю в життя суспільства. Міжнародний день людей із інвалідністю не є святом, а покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя, акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті. Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю. Міжнародний день людей з обмеженими можливостями (IDPWD) дотримується своєї переконаності в тому, що людина за своєю природою не є «інвалідом» … інвалідність НЕ є особливістю людини. Ми говоримо, що у людей проблеми зі здоров’ям: деякі з нас потребують інвалідних візків для мобілізації; деяким з нас потрібні собаки-поводирі; деякі з нас потребують допоміжних технологій – так само, як деяким з нас потрібні окуляри для читання; або ліки від болю; або інгалятор для лікування астми. Всі люди мають різні порушення здоров’я в якийсь момент в їхньому житті. Різниця в тому, що в більшості випадків погіршення вашого здоров’я не заважає вам функціонувати, бути залученим або брати участь в житті вашої спільноти. Відзначаючи щороку 3 грудня Міжнародний день людей з інвалідністю, прогресивне людство засвідчує цим, що громадяни з обмеженими фізичними можливостями потребують особливої уваги. Для них мають бути створені такі умови, які дадуть змогу відчувати себе рівними серед рівних. Адже саме ставлення до людей з інвалідністю визначає ступінь цивілізованості суспільства.
Ще у вересні наш “Петриківський інклюзивно-ресурсний центр “ПІРАМІДА” на запрошення доктора педагогічних наук, старшого наукового співробітника Інституту спеціальної педагогіки і психології імені М. Ярмаченка НАПН України, ВОЛОДИМИРА ШЕВЧЕНКА прийняв участь у Проєкті “РЕАБІЛІТАЦІЯ ОСІБ З КОХЛЕАРНИМИ ІМПЛАНТАМИ В УКРАЇНІ”. Розглянули питання системи роботи над фонематичними процесами на прикладі роботи з дітьми з кохлеарними імплантами. Фахівці центру працюють з такими дітками вже більше 8 років. Досвід успішний. ДЯКУЄМО ЗА ДОВІРУ! ПРОДОВЖУЄМО СПІВПРАЦЮ.
Заняття ПЕТРИКІВСЬКИМ РОЗПИСОМ в ІРЦ набирають обертів. Соняшник, ромашка, люпин, калинка; бутон, цибулька, кучерявка, листочки вишень та жолудів – все це вже ВМІЄМО МАЛЮВАТИ! І ми – ВЕЛИКІ МОЛОДЦІ!!! А головне- сьогодні опановуємо КОТЯЧОГО ПЕНЗЛИКА. І, хоча, для нас це нове завдання, але справляємося ” на ура!”. Дякуємо батькам за довіру, а діткам – за гарний настрій! Нам – від 4 до 17 років.
Продовжуємо консультувати команди супроводу закладів дошкільної освіти з питань:
1) нормативно-правова база;
2) основні функції асистента вихователя в роботі з дітьми з ООП;
3) написання індивідуальної програми розвитку.
За таким планом фахівці ІРЦ провели засідання круглого столу. Насьогодні в дитячих садочках громади на інклюзії навчається 6 вихованців, які в повній мірі забезпечені правом на освіту згідно чинного законодавства.
Шановні колеги, батьки, діти! Щиро вітаємо ВАС з початком нового навчального року! Бажаємо йти вперед з посмішкою та надійними людьми! Все інше збудуємо разом!
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
У зв’язку з погіршенням епідеміологічної ситуації, спричиненої поширенням коронавірусної хвороби КУ «Інклюзивно-ресурсний центр «ПІРАМІДА» з 01 квітня до 16 квітня 2021 р. переходить на дистанційну форму навчання.
До зустрічі на онлайн-заняттях!
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Комунальна установа ІРЦ «ПІРАМІДА» продовжує свою роботу в режимі обмежувальних протиепідемічних заходів.
До зустрічі на заняттях!
Новий рік – це яскраве , красиве, урочисте і веселе свято із зеленою ялинкою з різнокольоровими прикрасами, із щасливими дитячими обличчями, надіями і радістю кожної родини.
Шановні батьки, колеги, друзі!
Нехай надія і віра в себе і свої сили надихає Вас на здійснення найзаповітніших мрій.
Неодмінно збудеться все задумане, а 2021 рік стане таким, яким Ви хочете його бачити. Зустрічаючи Новий рік, побажаємо один одному Любові та Віри. Подаруємо найдорожче, найцінніше любов і тепло наших сердець, увагу і турботу нашим близьким, аби у Новому році щасливих людей стало більше.
Хочемо побажати всім Вам аби Новий рік приніс мир, спокій справедливість та здоров’я, радість і впевненість у завтрашньому дні.